تبلیغات
سانتا گرافیک
سانتا گرافیک
گرافیک, طراحی گرافیک, گرافیک محیطی, طرح گرافیکی,تصاویر گرافیک, مقالات گرافیک,تبلیغات خلاق, آموزش فتوشاپ,گرافیک کامپیوتری,گرافیک


گرافیک . سانتا گرافیک . آرم و لوگو . طراحی آرم و لوگو

یک لوگو مهمترین عنصر(المان)برای برند(نام تجاری) در دنیای بازاریابی و تجارت است.جایی که  تصویر برند و برند به رسمیت شناخته می شود، لوگو اولین چیزیست که مطرح می شودو مورد بحث قرار می گیرد.

به این دلیل لوگو بسیار مهم است و طراحی لوگو را در جامعه طراحی امروز حائز اهممیت فراوان کرده است.

از آنجایی که هر مارکتینگی در تجارت مسائل و ساختار داخلی یا خارجی خواص خودش را دارد ،برای سفارش دهنده لوگو ضروریست کارش به گونه ای طراحی شود که برای مشتریانش و برای دنیای خارج به طرزی ایده ال توصیف کننده ماهیت کسب و کارش باشد.

 باید نتیجه کار حاصل ترکیبی متعادل  از رنگ، شکل و در کل متناسب با ویژگی های کسب و کار سفارش دهنده تان باشد و ضمنناً خوب به چاپ رسیده باشد.  

اهداف لوگو در قلمرو جذب موٌثر  ارزشها و خدمات تجارت مورد نظر در یک زمینه بصری است. طر احی ایده ال یک آرم آنقدر مهم است که مانند حضور خود آن شرکت در بازار کارست. هدف نهایی طراحی لوگو این است که کسب و کار سفارش دهنده اش را به شکل مثبت، حرفه ای و به یادماندنی برای همگان ارائه دهد.

دلیل اصلی طراحی آرم مناسب  برای ترویج و بالا بردن میزان  آگاهی از تجارت شرکت  مورد  نظر در بازار ست تا چون یک  بمبی صدا کند .

یک طراحی لوگوی خوب کمک می کند تجارت شما با دوام و ایستادگی هر چه  بیشتردر بازار شلوغ  با  صدایی بلند خود را مطرح کند.

نکاتی که برای یک طراحی ایده آل باید رعایت کنیم:

در زیر به برخی نکات مفید که به طراحان و علاقمندان طراحی لوگو، آنهایی  که در صدد هستند آرمی ایده ال برای مشتریان خود داشته باشند اشاره می کنیم:

 

الف – پژوهش(بررسی و کسب اطلاعات)  قبل از طراحی :

روند برنامه ریزی و آمادگی اولیه برای طراحی را شامل می شود. قبل از اینکه غرق طراحی آرم شوید باید حتما نشست و جلسه ایی با مشتری و سفارش دهنده خود در زمینه کسب اطلاعات مربوط به آن شرکت و تجارت آن داشته باشید تا حاصل کار شما و آنچه ارائه می کنید متناسب با خواسته مشتری شما باشد.

مثلا برای یک شرکت صنعتی با عملکرد بسیار جدی ارائه یک آرم رنگارنگ بسیار بد خواهد بود و در همان ابتدای پیشنهاد رد خواهد شد و حتی ممکن است نظر مشتری را در زمینه  اینکه کارش را به شما سفارش داده تغییر دهد و پیرو  آن سفارش طراحی این کار را از دست بدهید.

-          آگاهی و علم راجع به مخاطبان و مشتریان آن شرکت و سازمان ارائه دهنده (سفارش دهنده) آرم نیز بسیار جدی و مهم است ،چرا که باید در نهایت امر تصمیم بگیرید لوگو یتان را به بهترین سبک و شیوه ممکن طراحی کنید و تعیین کنید در بدو شروع طراحی تا به انتها چه سبک (شیوه ای) را در پیش بگیرید.این کمک می کند شما با روش اشتباه وقت و پولتان را بیهوده تلف نکنید. مثلا همان نمونه ذکر شده در بالا ،ارائه  لوگو یی رنگارنگ برای سازمانی با عملکرد صنعتی وبسیارجدی .

-          

 

 

ب- شناسایی و کاوش پیش طرح و طراحی دستی ( اتود زدن ) :

برخی از طراحان غیر حرفه ایی به این بخش توجهی نمی کنند و مستقیم بعد از گرفتن سفارش مشتری برای طراحی به سراغ کامپیوتر می روند.طراحی لوگو می تواند یک کار طاقت فرسا و سخت باشد، اگر نحوه شروع کار اشتباه باشد. بنابراین هرگاه می خواهید سراغ طراحی لوگو بروید ابتدا یک پیش طرح به عنوان مرحله نخستین کارتان آماده کنید. تنها یک برگ کاغذ، مداد و خلاقیت نیازست تا به طرح اولیه تان دست پیدا کنید.

از مزایای دیگر این کار این است که در واقع حین پروسه رسیدن به طرح نهایی و ارائه آن به مشتریتان موافقت خود را قبل از ارائه طرح نهایی گرفته اید.

 

ب :ایجاد تعادل

 

شما به عنوان طراح باید به این امر توجه کنید. به خاطر بسپارید که یک لوگو برای جمعی از مخاطبان نا همگن و گوناگون  آماده می شود.

 بنابراین در نهایت امر کارتان باید به صورت  یک طرح متعادل ،  با توازن رنگ و چیدمان حروف و تصاویر (ایکن ) و دیگر عناصر تشکیل دهنده اش باید در یک کل هماهنگ ومتناسب با یکدیگر طراحی  شود.

 

ج: بهترست طرحتان بسیار ساده باشد

 

 

طرحتان نباید بغرنج و پیچیده باشد .طراحی آرم با یک شکل ساده در شناسایی دوباره آن توسط بیننده بسیار موٌثر است .از شروع فرایند و پروسه طراحی آرم از ترسیم روی کاغذ تا اجرای کامپیوتری غالباٌ این اتفاق می افتد که ابتدای امر لوگویتان  پیچیده است ، اما درطی روند طراحی شما تمایل به حذف عناصر غیر ضروری پیدا کرده و نتیجتاٌ  یک لگوی بسیار ساده تر ارائه می دهید.

 

د :جاذبه رنگ

 

انتخاب ترکیب رنگی برای یک لوگو در ابتدا آسان به نظر می رسد با این حال بسیار سخت تر از آن است . روانشناسی رنگها می تواند کمک شایانی در این زمینه به طراحان  بکند .با مطالعه و پژوهش در رنگهای گوناگون با پی بردن به معنی آنها می توانید آنها  را انتخاب کنید و یک یا بیش از یک رنگ که مناسب کار شرکت سفارش دهنده تان است بیابید.

حتی با داشتن روانشناسی رنگ می توانید احساسات و حالات ناشی از رنگ را بیرون بکشید. علاوه بر این می توانید دریابید که حالتهای مختلف رنگها و ترکیبات آنها چطور می تواند برداشت کلی از یک برند را تقویت می کندو در کل، آن را به رنگ مطبوعی در آورد.

 

ه : ذوق وسلیقه تایپوگرافی

انتخاب رنگ مشکل است، فن چاپ واقعاً بسیار مشکل است و انتخاب فونت نیز از همه مشکل ترست. در این مرحله طراحان  بخش زیادی از وقتشان گرفته می شود و با این حال تنها آزمون و خطا می تواند کمک کند که بهترین نوع  فونت متناسب با آرم شما و لوگوی شما کدامست.

در ابتدا ممکن است هر فونتی مناسب به  نظر آید، اما اکر دقیق و با اشتیاق بنگرید و مقایسه کنید بهترین نتیجه را در انتخاب فونت می توانید بگیرید، .برخی شرکتها این کارتان را راحت می کنند ،خصوصاٌ شرکتهای بزرگ ارتباطی ،نیاز به فونت مخصوصی برای کار خود دارند و فونت مشخصی را می خواهند.

 

د: اندازه و مقیاس

 اندازه بسیار مهم است. در واقع آرم عنصری است که می تواند نام تجاری را از کوچکترین اندازه تا بزرگترین سطح در کارهای تبلیغاتی به تصویر بکشد. بنابررین  باید دقت شود که در هر اندازه ای  از کوچک تا بزرگ قابل تکثیر باشد.





سایر پست های مرتبط با  موضوع لوگو و طراحی آرم و لوگو :

لوگوهای خلاق و زیبا (1)

لوگو های خلاق و زیبا (2)

لوگو های خلاق و زیبا (3)

لوگوهای خلاق و زیبا (4)

آموزش فتوشاپ حرفه ای طراحی لوگو  برند فراری





موضوعات: آموزش گرافیک،  لوگو،  مقالات گرافیک،  نکات هنری، 
برچسب ها: گرافیک، طراحی لوگو، لوگو، سانتا گرافیک، طراحی آرم و لوگوهای برتر، طراحی آرم، logo،

نویسنده : علی
آخرین مطالب
هدف ما جمع آوری کلیه ملزومات و اطلاعات مربوط به هنر گرافیک از مقالات گرفته تا سورس های متنوع گرافیکی به صورت یکجا و با کیفیتی بالا است.در صورت تمایل به حمایت از ما میتوانید وبلاگ ما رو با عنوان "سانتا گرافیک" لینک کنید.

شبکه های اجتماعی
آرشیو مطالب
نظر سنجی
نظر شما در باره وجود لوگوهای آزار دهنده متعلق به سایتهای ایرانی روی تصاویر هنری و گرافیکی..؟




درج آگهی
خبرنامه
محصولات برتر
ابر برچسب ها

هنرهای تجسمی

هنرهای تجسمی

هنرهای تجسمی

هنرهای تجسمی